Nem tudjátok-e, hogy akik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de egy veszi el a jutalmat? Úgy fussatok, hogy elvegyétek. 1Korinthus 9:24

2024. június 3., hétfő

A szentháromság védelmében


 

Vannak akik úgy vélik, hogy a Szentháromság bibliaellenes, mert a szó nem szerepel a Bibliában, és mert a Biblia hangsúlyozza, hogy egy Isten van.

A Biblia szerint bár igaz, hogy csak egy Isten van (Ézs 44:6; 45:18; 46:9; János 5:44; 1Kor 8:4; Jakab 2:19), az is igaz, hogy három személyt nevez Istennek a Szentírás:

    az Atya (1Pét 1:2),

    Jézus (János 20:28; Zsid. 1:8), és

    a Szentlélek (ApCsel 5:3-4).

    E három mindegyike rendelkezik az istenség tulajdonságaival – beleértve
    • mindenütt jelenlét (Zsolt. 139:7; Jer. 23:23-24; Máté 28:20), Zsolt. 139:7; Jer. 23:23-24; Matt. 28:20,
    • mindentudás (Zsolt 147:5; János 16:30; 1Kor 2:10-11), Zsolt. 147:5; János 16:30; 1Kor. 2:10-11),
    • mindenhatóság (Jer 32:17; János 2:1-11; Róm 15:19), és Jer. 32:17; János 2:1-11; Rom. 15:19), és
    • örökkévalóság (Zsolt 90:2; Zsid 9:14; Jel 22:13). Zsolt. 90:2; Heb. 9:14; Jel. 22:13).

  • Továbbra is mindhárman részt vesznek az istenség munkáiban – például az univerzum megteremtésében:
    • az Atya (1Móz 1:1; Zsolt. 102:25), Gen. 1:1; Ps. 102:25),
    • a Fiú (János 1:3; Kol. 1:16; Zsid 1:2), és János 1:3; Kol. 1:16; Heb. 1:2), és
    • a Szentlélek (1Móz 1:2; Jób 33:4; Zsolt. 104:30). 1Móz 1:2; Jób 33:4; Zsolt. 104:30).
    A Biblia jelzi, hogy az istenségben három az egyben van (Mát 28:19; vö. 2Kor 13:14). Mát. 28:19; vö. 2 Kor. 13:14).
    Így a Szentháromság tanbeli támogatása lenyűgözően erős.

MI A PROBLÉMA?

A probléma ott kezdődik, hogy nem engedik Istent a saját szavaival bemutatkozni a Bibliát olvasó embernek, hanem szóhoz sem engedik jutni. Hanem ők mondják meg Istenről, hogy Ő kicsoda. Pedig Isten világosan megmondta, hogy mi a neve, és hogy RAJTA KÍVÜL NINCSEN MÁS ISTEN, CSAK EGYEDÜL Ő! (Ézsaiás 44:6, 8; 45: 5-6)

Ézs 42:8 Én vagyok az Úr (Jehova), ez a nevem, és dicsőségemet másnak nem adom, sem dicséretemet a bálványoknak.

Ha a teológus nem fogja föl, ez azt jelenti, hogy senki más nem lehet valódi, igaz Isten azon kívül, aki magát JHVH Istenként azonosította a Héber ószövetségi Iratokban, akkor nyilvánvaló, hogy a tévelygés ereje van rajta!

Ahogy látható, keresnek maguknak olyan bibliaverseket, amikkel felülírják Isten egyértelmű kijelentését, csakhogy azt állíthassák, Isten három személyben létezik. Holott ilyet a Biblia egyáltalán nem tanít, hanem ez egy egyházi vitákban megfogalmazott teológiai dogma, egy istentelen kényszerzubbony, amit ráhúznak Istenre, mert ők ezt így látják a saját felfogásuk szerint.

A Bibliában sehol elő nem forduló „Szentháromság” kifejezés emberi kísérlet arra, hogy ezt az isteni titkot egy szóval fogalmazza meg.” (Werner Gitt: Gyakran feltett kérdések. Evangéliumi Kiadó, 22.old.).

Ez az alapvető hitvallás, az Isten mint Atya, Fiú és Szentlélek, még Róma idejében, tehát körülbelül a 2. évszázad második felében jött létre.” /Dr.H.Berkhof, Egyháztörténet, 2. kiadás, 43. rész/

A háromság tana az első dogma, melyet az egyház teljes öntudatossággal hozott forgalomba azon terjedelmes hitviták alapján, melyek az első három évszázadot betöltötték”. /Dr. H.Schmidth, Herz. Real. Encikl. 16. kötet./

Nem fogom használni a háromság szót, mert az nem található meg a Szentírásban és nyilvánvalóan csupán egy filozófiai tévedést állandósít... nem lehet megérteni, amely a dolgok természete szerint lehetetlen, és amely még istenkáromlónak is tekinthető!” /Szervét Mihály - De Trinitatis erroribus - A háromság tévedései/

Szervét azt tanította, hogy a Bibliában nem fordul elő a Szentháromság, mivel Isten természetét nem lehet megosztani, amiért Kálvin János nyomására 1553. október 27-én Genf egyik terén egy cölöphöz kötözve elevenen elégették, a máglyán hamvadtak el könyvének fellelhető példányai is.

Az eretnekek megégetése egyházi jóváhagyással amúgy is vérbűnt okozott az érintettek számára, hiszen az ördög gyermekeit lehet a gyilkosságokról felismerni (1Ján 3:10-12), másrészt Jézus mondja, hogy amit legkisebb testvérével tesznek, azt vele teszik meg. Úgy hogy az Isten nevében történő egyházi eredetű gyilkosságok valójában Krisztus ellen elkövetett merényletek, az ő szeretet-törvényének a megcsúfolása és meggyalázása keretében.

Máté 25:40 És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, amennyiben megcselekedtétek eggyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.

Tehát nem csak Krisztus megégetése (olajjal, kátránnyal teli üstben való megfőzése – Algieri Ponponió) van a számlájukon, hanem az is, hogy Jézus Isten egyetlenségéről szóló tanítását is likvidálták a háromság tantételükkel.

Mindazonáltal az ilyen és ehhez hasonló elképzeléseket illetően egyértelmű tiltó parancs van a Bibliában ezzel kapcsolatban:

Apcs 17:29 Mivelhogy azért az Istennek nemzetsége vagyunk, nem kell azt gondolnunk, hogy aranyhoz, vagy ezüsthöz, vagy kőhöz, emberi mesterség és kitalálás faragványához hasonlatos az istenség.

De mégis azt gondolják, hogy emberi kitalálás szellemi faragványa, mint emberi kísérlet /szentháromság - valójában Tertuliianus alkotta meg a hármasság kifejezést latinul/, megfelelő mód Isten bemutatására. És ennek érdekében keresnek és magyaráznak a saját felfogásuk szerint bibliai igéket, amelyeknek az értelmezésével önnön hitvallásukban felülírják az őket cáfoló, egyértelmű ihletett kijelentéseket. [Lásd a fenti felsorolását az igéknek.]

Ilyen egyértelmű kijelentés, hogy a Biblia Magasságos, Legfelségesebb Istenről beszél, -

(görügül υψιστου - üpsisztu - Lukács 1:76; 6:35; Zsidók 7:1; (héberül helajón - 1Mózes 14:19-20, 22; Zsoltárok 83:19) Se a héber szöveg, sem a görög szöveg nem utal Jézusra, hogy Magasságos vagy Legfelségesebb Isten lenne.

A Bibliában számos személy van Istennek nevezve /Jézus is, meg mások is – Ján 1:1; 10:34/, de attól még nem Jézus a Biblia egyetlen Istene, a mi Istenünk, hiszen magát teljesen nyilvánvalóan megkülönböztette Istentől, az Atyától.

Ján 7:16 Felele nékik Jézus és monda: Az én tudományom nem az enyém, hanem azé, aki küldött engem.

Ján 7:17 Ha valaki cselekedni akarja az ő akaratát, megismerheti e tudományról, vajjon Istentől van-é, vagy én magamtól szólok? - Ha ez valakinek nem világos, azzal csak azt bizonyítja, hogy a tévelygés ereje van rajta!

Világosan le van írva, hogy akik az igazságtalanságban /nem igaz tanításokban és gyakorlatokban/ gyönyörködnek, azokra Isten a tévelygés erejét küldi.

2Thess 2:11
És azért bocsátja (görögül pempei = küld, elküld) reájok Isten a tévelygés erejét, hogy higyjenek a hazugságnak;
2Thess 2:12
Hogy kárhoztattassanak mindazok, akik nem hittek az igazságnak, hanem gyönyörködtek az igazságtalanságban.

Jézus soha nem használta Istenre a hármas számot, máskor használta (Máté 12:40), miközben azt tanította, hogy az ő Istene és a mi Istenünk az Atya az egyedüli Isten (Márk 12:29; János 5:44; 20:17; Jel 3:12)

A háromsághitüek Jézusnak ezt a tanítását egyszerűen félrelökik, hogy a nekik kedvező hitetlen Tamás állítását állítsák a középpontba, hogy Jézus lenne a mi Istenünk, ahogy ő hirtelen felindulásból azt kijelentette. De a teljes Bibliában sehol nincs kijelentve, hogy Jézus lenne a mi Istenünk.

Apcs 2:39 Mert néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek, és mindazoknak, kik messze vannak, valakiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk.

1Kor 6:11 az Úr Jézus Krisztus nevében és a mi Istenünk Lelke által

2Kor 6:16 ahogyan az Isten mondta: „Közöttük fogok lakni és járni, Istenük

 leszek, és ők az én népem lesznek

2Thes 1:12 a mi Istenünk és az Úr Jézus Krisztus kegyelméből.

Jel 7:10 Az üdvösség a mi Istenünké, aki a trónuson ül, és a Bárányé!

Jel 12:10 Most lett a mi Istenünké az üdvösség, az erő és a királyság, a 

hatalom pedig az ő Krisztusáé

Azt tanította, hogy az Atyához imádkozzunk, Pál apostol és az I. századi gyülekezet ugyanezt tette:

Apcs 4:24 Ezek pedig mikor hallották, egy szívvel-lélekkel felemelék szavokat az Istenhez, és mondának: Urunk, te vagy az Isten, ki teremtetted a mennyet és a földet, a tengert és minden azokban levő dolgot.

Máté 6:9 Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;

Róm 1:8 Először hálát adok az én Istenemnek a Jézus Krisztus által

Talán ezek az emberek nem tudták, hogy Jézus mit mondott Isten és a közte lévő kapcsolatról?

Ján 10:30 Én és az Atya egy vagyunk.

Tudták ezt, de azt is tudták, hogy ez nem azonosságot jelent valamilyen Bibliában nem szereplő egylényegűség szerint, hanem szellemi egységet, ami minden keresztényre érvényes kell hogy legyen!

Ján 17:22 És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk:

1Kor 3:6 Én plántáltam, Apollós öntözött; de az Isten adja vala a növekedést.

1Kor 3:7 Azért sem aki plántál, nem valami, sem aki öntöz; hanem a növekedést adó Isten.

1Kor 3:8 A plántáló pedig és az öntöző egyek;

AZ ISTEN KILÉTÉRE VONATKOZÓ KÉRDÉS

Vajon a Jézus Krisztus Istene az háromszemélyű?

Róm 15:6 Hogy egy szívvel és egy szájjal dicsőítsétek Istent és a mi Urunk Jézus Krisztus Atyját. Csel 5:30 A mi atyáink Istene feltámasztotta Jézust,

2Kor 1:3 Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, az irgalmasságnak atyja és minden vigasztalásnak Istene;

2 Kor 11:31 Az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, aki mindörökké áldott

Ef 1:3 Áldott legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja

Ef 1:17 Hogy a mi Urunk Jézus Krisztusnak Istene, a dicsőségnek Atyja adjon nektek bölcsességnek és kijelentésnek Lelkét az Ő megismerésében

Kol 1:3 Hálát adunk az Istennek és a mi Urunk Jézus Krisztus Atyjának

Zsid 1:9 Szeretted az igazságot és gyűlölted a hamisságot: annakokáért felkent téged az Isten, a te Istened, örömnek olajával a te társaid felett.

1Pét 1:3 Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja 

Tudjuk, hogy a Szentháromság nem Krisztus Istene. 

Melyik az igaz Isten, hiszen csak egy igaz  Istenünk van (Ján 17:3). 

 Melyik Istent választjuk, hogy szolgáljuk? A Szentháromság 

Istenét  vagy  Krisztus Istenét?

A baptista Udvarnoki András Népszerű Teológia című munkája kimutatja:

„Ez a tan a görög bölcselet alkalmazása által jött létre az Atya és Fiú közötti viszony meghatározása céljából. Meg akarták a viszonyt határozni és alakilag mindenkorra megállapítani. Ami azonban nehézségekbe ütközött, mert az egyáltalán nehéz dolog. „Ebből a nehéz dologból keletkezett aztán a II. és III. század teológiája – mint a hellén szellem nagy és utolsó terméke.” A hívők gyülekezete mindaddig nem hasonlít az apostoli gyülekezetekhez, míg a hellén szellem e nagy eredményétől el nem fordul és az Isten szellemének létrehozatalához, mely az apostolokban volt, vissza nem tér… Senkinek sincs jogában más hittételeket felállítani, azonkívül melyeket az apostolok felállítottak s az apostolok nem ismernek háromságot. Senki sincs felhatalmazva Istennek olyan nevet adni, amilyent ő ki nem jelentett. Ő pedig soha nem nevezte magát háromságnak.NÉPSZERŰ TEOLÓGIA – IRTA: UDVARNOKI ANDRÁS (Kiadja: A MAGYARORSZÁGI BAPTISTA GYÜLEKEZETEK SZÖVETSÉGÉNEK IRODALMI BIZOTTSÁGA – BUDAPEST, 1921. Ára: 15 KORONA, 29.o.)

Az apostolok haláláig a szentháromság dogmája teljesen ismeretlen volt, és ha az I. század végén bekövetkezett volna Krisztus ítéletnapja, e dogma nélkül is üdvözülhetett volna bárki! Ennek ellenére a kereszténységben a teológusok, hittanítók és lelkészek (pl. Kulcsár Tibor baptista is (MERA-vezető) azt hangoztatják, aki nem fogadja el a háromságot – az nem is keresztény. Holott e tantétel nélkül minden további nélkül lehetett üdvözülni az apostoli korban, hiszen ők maguk is (az apostolok) ezen II. században kreált dogma nélkül üdvözültek!!! (vö. 2Tim4:8)

Akik a szentháromság Istent választják, azokon nyilvánvalóan a tévelygés ereje van! Ha arra nem képesek, hogy a Jézus Krisztus Istenét megkülönböztessék egy görög filozófia által megfogalmazott, az apostolok halála után a keresztény tanok közé csempészett teológiai dogmától, azok meg is érdemlik, hogy a tévelygés ereje legyen rajtuk.

Hogy aki a háromságot nem fogadja el, az nem is keresztény? És mi van, ha fordítva áll a dolog? Egy emberek által kreált misztériumot elfogadni egyértelműen kinyilatkoztatott igazságokkal szemben nem valami kifizetődő dolog! Hogy mégis bevállalják, lelkük rajta.

JÉZUS KRISZTUS AZ ÖRÖK ISTEN?

Bibliai értelemben Jézus örökké Isten (János 1:1; 8:58; vö. 2Móz 3:14), és pontosan ugyanolyan isteni természete van, mint az Atyának (János 5:18; 10:30; Zsid 1: 3)

Valóban, az ÓSZ és az ÚSZ összehasonlítása Jézust Jehovával egyenlővé teszi (hasonlítsa össze az Ézs 43:11-et a Titusz 2:13-mal; az Ézs 44:24-et a Kol. 1:16-tal; az Ézs. 6:1-5-öt a János 12:41-gyel).

Jézus maga teremtette az angyalokat (Kol 1:16; vö. János 1:3; Zsid 1:2, 10), és imádják őt (Zsid 1:6).Kol. 1:16; vö. János 1:3;  Heb. 1:2, 10)

MI A PROBLÉMA?

Az isteni természet még senkit nem azonosít Istennel.

2Pét 1:4 Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van e világon.

Jézus Örök Isten nem lehet, mivelhogy egy Isten van, a Jézus lenne a második, ha azonos vagy ugyanolyan Isten lenne, mint az Atya. Továbbá Jézus az Atya őhozzá való szeretetét belehelyezi a történelmi időbe, mivelhogy az „előtt” kifejezés az idő és helyhatározó, mindig ahhoz van közelebb, amivel kapcsolatban van használva.

A helyes megértéshez a következő felismerés szükséges:

1.példa Péter áll a kapu előtt (Csel. 12:14)

helyhatározói eset (kétféle értelmezésre lehetne jutni elviekben:)

a, légvonalban kb.1 km-re állt a kapu előtt b, kb. 1 m-re áll a kapu előtt

Vajon melyik megoldás a helyes? Az a, variáció nyilván ésszerűtlen, a b, viszont ésszerű.

2.példa Igyekezzél tél előtt eljönni (2Tim. 4:21)

időhatározói eset (a kétféle értelmezési lehetőség:)

a, kb. tavasszal b, kb. ősz végén

Vajon melyik megoldás a helyes? Ismét nyilván a b, variáció.

Ez ellen az értelmezés ellen nyilván senkinek sem lenne kifogása, ámbár az a, variációknak is van némi valóságtartalmuk, csakhogy azok teljesen eltérnek az észszerű alkalmazástól.

Nézzünk újabb példákat:

  1. Özönvíz előtt (Máté 24:38). Mivel az özönvíz ideje MAGÁHOZ VONZZA az eseményt, nem évezredekkel vagy évszázadokkal korábbi időszakról van szó (bár az is előtte van), hanem közvetlenül a vízözön előtti időszakról.

  2. Ezek előtt a napok előtt (Csel 5:36) felkelt Teudás. Itt sem évszázadokkal korábbi időszakról van szó, hanem a jelzett időszak vonzáskörzetében történő eseményről.

Ezek a példák azt jelzik, hogy az előtt szó mindig AHHOZ VONZZA az eseményt, ami előtt történik az közvetlenül – és nem a másik véglet érvényesül, amely valamely messzeségbe (időileg), vagy távolságba (helyileg) helyezné az eseményt.

János 17:5 ...mielőtt a világ lett.Mivel az előtt szó a világ (koszmosz)-hoz, vagyis az emberiség világához van kapcsolva, az VONZZA MAGÁHOZ az eseményt. Tehát az emberiség világának keletkezése előtt volt része Krisztusnak az Atya dicsőségében, és nem arról van szó, hogy az örökkévalóságban. A világ előtt -kifejezés a világ keletkezéséhez viszi közel az eseményt, és nem az örökkévalósághoz (a másik véglethez).

Ha Pál példáját vetítjük ki (hasonlítjuk össze) ezzel a szituációval, akkor a következőképpen tudnánk felállítani a példát:

'...eljöttél, mielőtt a tél lett'. (2Tim. 4:21)

Ez azt sejteti, hogy a tél előtti időszak az ősz vége, és nem a tavasz. 'Már tavasszal itt voltál, mielőtt a tél lett,' - ez így nem igazán jól hangzik. A tél szóhoz van kapcsolva az előtt szó, ezért A TÉL SZÓ VONZZA MAGÁHOZ az eseményt, és nem a másik végletet (a tavaszt) kell számításba venni. Jézus esetében ugyanígy: „Mielőtt a világ lett,” - tehát a világ keletkezéséhez közeli időszakról van szó, azt megelőzően, - de nem a másik végletről, - nem az örökkévalóságról.

Nem arról van szó tehát, hogy azzal a dicsőséggel dicsőítse meg Isten a Fiát, ami Nála megvolt már az örökkévalóságban is, hanem egy időbeli esemény vonzáskörzetében volt meg. Jelen esetben a világ keletkezése előtt.

Felvetődik a kérdés: miért nem volt Krisztusnak öröktől fogva dicsősége az Atyánál, ha ő (Jézus) öröktől fogva (kezdet nélkül) létezik – amint ezt az egyházak szentháromság-dogmája állítja? Válasz: - ahogy a fenti kijelentés is mutatja - a Fiú nem létezik öröktől fogvaés ezt bármilyen nehéz is elfogadni a háromság hívőknek, - nincs más alternatíva, mivel hogy ezt tanítja a Szentírás – a háromság hívő kreátorokkal (a szadduceusok mai megfelelője) és spekulátorokkal (a farizeusok mai megfelelője) ellentétben.

És most jön az az idézet, ami Krisztus eredetével kapcsolatban a leginkább érdekel minket:

János 17:24 ...szerettél engem a világ megalapítása előtt.

Ez a kijelentés azt mutatja, hogy Jézus beteszi az Atya szeretetét a történelmi időbe, valamelyen időszak elé, és nem a kezdet nélküli örökkévalóságtól datáltatja. Márpedig a Fiú szeretése az összhangban kell hogy legyen az ő létezésének idejével, mivelhogy nyilván azóta szereti őt az Atya, amióta ő (mármint a Fiú) létezik. Ha viszont a Fiú öröktől fogva létezik, akkor hibás az a fogalmazás, ami az Atya szeretetét nem az időtlenségbe teszi, hanem nagyon is az időbe, egy konkrétan ugyan nem meghatározható, de mégis behatárolható, de mégis valamilyen időszak elé. És ha valami előtt történik, az nem történhet öröktől fogva, hiszen pontosan az a valami jelenti azt a pontot, ami előtt történik valami, tehát ahhoz a ponthoz van közelebb (annak vonzáskörzetében van) – nem az örökkévalósághoz, ami itt fel sem merül. Hiszen ha öröktől fogva van valami, minek ahhoz hozzátenni még azt is, hogy ez x idő előttől van, amikor ez evidens és nyilvánvaló.

Ha reggel adok valamit, nem fogom azt mondani, hogy este előtt adtam, mert ez a fogalmazás félrevezető lesz. Ha azt mondom, este előtt adtam, akkor ez az időpont közelebb van az estéhez, mint a reggelhez.

Ugyanígy, ha Jézus azt mondja: a világ megalapítása előtt, akkor a világ megalapításához van közelebb – mint a másik véglethez, az örökkévalósághoz. Az előtt szó /azt megelőzően = görögül: προ: Birtokos esettel álló elöljáró 1) előtt (időben, térben) 2) mielőtt/ eldönti, hogy minek a közelében történik az esemény.

Egyébként a helyhatározói értelme is ezt igazolja: „a kapu előtt(Csel. 12:14). Ha Péter a kapubejárat előtt állt, akkor közelebb állt a kapuhoz, mint a kapuval szemben álló toronyhoz, ami légvonalban is jó 1 km-re van a kaputól. Értelmetlen lenne azt mondani, hogy a kapu előtt áll, ha 1 km távolság van közte és a kapu közt. És ha ott a kapu előtt történik valami, az nem 1 km távolságban történik.

Ugyanígy, ha az Atya szeretete a világ megalapítása előtt történt, akkor nem történhetett a végtelenségnek egy beláthatatlan időskálájú pólusán, mert akkor felesleges az előtt szót használni, amely időt határoz meg, és nem időtlenséget. És ha Jézus szeretése időhöz van kapcsolva, akkor ez a létezését is ugyanazon i d ő h ö z köti, hiszen amióta létezik Jézus (mint Ige és Logosz), nyilván azóta szereti őt az Atyja! Kell tehát hogy legyen kezdete Jézusnak, ha az Atyja szeretete őiránta valami előtti időszakhoz van kapcsolva.

Továbbá az Atya Jézus által teremtett, de attól még az Atya és nem Jézus akaratából van minden.

1Kor 8:6 Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől [van] a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által [van] a mindenség, mi is ő általa.

Jel 4:11 Méltó vagy Uram, hogy végy dicsőséget és tisztességet és erőt; mert te teremtettél mindent, és a te akaratodért vannak és teremttettek.

És hogy Jézust az angyalok (vagy akár az apostolok) imádták volna, ez sem áll fent, ugyanis a proszkuneó görög szó nem csak imádatot, hanem embernek adható hódolatot is jelent. És amikor az apostolokról írja a szöveg, hogy ezt tették Jézussal, akkor sem gondolták az indítékaikban, hogy Ő lenne az Isten. A zsidó vallásvezetők támadták Jézust azzal, hogy Istenné teszi magát, és ugyanezzel vádolja a kereszténység is Jézust, hogy ő az Isten, akit imádat illet, ami viszont kárhozatos bálványimádás, mivel Istenen - a υψιστου - üpsisztu - JHVH-n kívül imádni senkit nem lehet!!!

Isten képmása nem azonos az eredetivel, két Isten pedig nincsen. Jézus annak az egy Istennek a közbenjárója, akihez vezeti az embereket.

Jel 3:9 Ímé én adok a Sátán zsinagógájából, azok közül, akik zsidóknak mondják magukat és nem azok, hanem hazudnak; ímé azt mívelem, hogy azok eljöjjenek és leboruljanak - προσκυνησουσιν - a te lábaid előtt, és megtudják, hogy én szerettelek téged.

Ján 4:23 De eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul.

Ján 4:24 Az Isten lélek: és akik őt imádják – προσκυνουντας -, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.

Jel 7:10 És kiáltanak nagy szóval, mondván: Az idvesség a mi Istenünké, aki a királyiszékben ül, és a Bárányé!

Jel 7:11 Az angyalok pedig mindnyájan a királyiszék, a Vének és a négy lelkes állat körül állnak vala, és a királyiszék előtt arccal leborulának, és imádák – προσεκυνησαν - az Istent,

Jel 14:7 Ezt mondván nagy szóval: Féljétek az Istent, és néki adjatok dicsőséget: mert eljött az ő ítéletének órája; és imádjátok – προσκυνησατε - azt, aki teremtette a mennyet és a földet, és a tengert és a vizek forrásait.

2Móz 34:14 Mert nem szabad imádnod más istent; mert az Úr, akinek neve féltőn szerető, féltőn szerető Isten ő.

Kol 1:15 Aki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;

Zsid 1:3 Aki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása,

1Tim 2:5 Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése