Tíz
érv annak igazolására, hogy a szombatünneplés
nem
csupán a zsidóknak adatott
1)
Ádám és Éva nem voltak zsidók. “És
megáldotta Isten a hetedik napot és megszentelte azt”
(1Mózes 2:3), még a bűneset előtt. „Megszentelni” annyit tesz
mint szent célokra elkülöníteni. Az Édenkertben egyedül Ádám
és Éva számára lehetett elkülönítve a szombat, akik pedig nem
voltak zsidók.
[Az ostobaság netovábbja, amit mond, hogy Ádám és Éva számára
volt elkülönítve a szombat. Isten magáénak
mondja, tehát a maga
számára
volt elkülönítve. „Úgy
hogy megesküdtem haragomban, hogy nem fognak bemenni
AZ ÉN nyugodalmamba.”
(Zsid 3:11) Ádám és Éva pontosan nem szombati nyugalmat kapott,
hanem minden napra való fáradtságos munkát! „Az
embernek pedig monda: Mivelhogy hallgattál a te feleséged szavára,
és ettél arról a fáról, amelyről azt parancsoltam, hogy ne
egyél arról: Átkozott legyen a föld te miattad, fáradságos
munkával élj belőle életednek
minden napjaiban.”
(1Móz 3:17)]
2) A szombat az emberért lett. Márk 2:27. Ezek Jézus szavai. A szombat az Édenkertben lett, mielőtt leírásra került a Sínai hegyen. A szombat tehát az „emberért” lett, nem csupán a zsidókért. [Azt honnan veszi, hogy az embernek adott szombat az Édenkertben lett megállapítva? Talán nem tud olvasni, hogy lássa, mivel okolja Isten az embernek adott szombatot? A fogsággal! /Vö. 5Móz 5:15/ És attól, hogy embernek adatott, attól még a zsidó embernek lett adva, ha elfogadja, hogy a zsidók voltak Egyiptomban, nem a világ népei.
2) A szombat az emberért lett. Márk 2:27. Ezek Jézus szavai. A szombat az Édenkertben lett, mielőtt leírásra került a Sínai hegyen. A szombat tehát az „emberért” lett, nem csupán a zsidókért. [Azt honnan veszi, hogy az embernek adott szombat az Édenkertben lett megállapítva? Talán nem tud olvasni, hogy lássa, mivel okolja Isten az embernek adott szombatot? A fogsággal! /Vö. 5Móz 5:15/ És attól, hogy embernek adatott, attól még a zsidó embernek lett adva, ha elfogadja, hogy a zsidók voltak Egyiptomban, nem a világ népei.
A
„szombat
lett az emberért”
/nem
csak a zsidókért/ érv nem érv, ha arra gondolunk, hogy egy vihar
alkalmával is embereket
említ a szöveg, holott azok valamennyien zsidók voltak. /vö. Márk
2:27; Máté 8:27/ Jézusnak ez a kijelentése tehát nem bizonyíték
arra az adventista kijelentésre, hogy a szombat minden emberért
adatott volna, tehát az egész emberiség számára. A
szövegösszefüggés szerint éppen a zsidó Dávid kapcsán emelte
ki Jézus, hogy adott esetben a szent kenyerek megevése, akárcsak a
szombattal való helyes élés nem jelent törvénysértést, ha az
az ember érdekeit szolgálja. Még véletlenül sem pogány
területről hozott példát, hanem kifejezetten zsidó területről,
ahol az érvényes volt.]
3) A többi 9 parancs sem csupán a zsidóknak adatott. Isten 10 parancsolatot vésett kőbe, nem pedig kilencet (ld. 5Mózes. 4:12-13; 2 Mózes 20). Vagy csupán a zsidóknak szólnának ezek? – Ne paráználkodj! Ne ölj! Ne lopj! Ne tégy hamis tanúbizonyságot! [Azoknak szól, akiktől számon is kérte, a pogányoktól pedig nem kérte számon! Egyébként meg a lelkiismeret törvényét ők is megkapták, tehát az isteni mérce mindenkire vonatkozik, ha az írott törvény alapján a számonkérés csak a zsidókra vonatkozott is. /Vö, Róm 2:14-15; „Csak titeket választottalak magamnak e földnek minden nemzetségei közül; azért büntetlek meg titeket minden gonoszságtokért.” (Ámos 3:2)]
4) „A hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja” 2 Mózes 20:10. Isten „szent napjának” nevezi a szombatot. Ésaiás 58:13. A Biblia sehol nem hívja a zsidók szombatjának, hiszen Istené. [Már az első pontban világossá lett téve, hogy a szombat Istené, azontúl, akiknek adta. Na és kinek mondta, hogy az én szombatjaimat megtartsátok? /Vö. 2Móz 31:13-17/ Talán Ádámnak és Évának? Vagy a pogányoknak?]
5) A szombat parancsolata a „jövevény”-re is vonatkozik. A negyedik parancsolat maga mondja, hogy a jövevénynek is nyugodnia kell szombatnapon. 2Mózes 20: 10. A jövevények pedig nem zsidók. Ekként a szombat rájuk is vonatkozik. Ld. még Ésaiás 56:5. [És a jövevények /nem zsidók/ talán nem az Izrael népéhez tartoztak /miután közéjük mentek/?! Adventista cikkíró akkora kókler, hogy példaként kellene mutogatni az adventista ifjúsági táborokban, hogy ami az érvelést illeti, csak így nem, ahogyan ez teszi!]
6) Ésaiás szerint a pogányoknak is meg kell tartania. “És az idegeneket….akik megőrzik a szombatot… mert házam imádság házának hivatik minden népek számára!” Ésaiás 56: 6-7.. Így a szombat a pogányoké és minden népé, nemcsak a zsidóké. [Megint kóklerkedik. És vajon az Isten háza az egész világ számára az imádság háza, vagy akik megtértek Izrael Istenéhez? Vajon akik pl. india isteneihez fohászkodtak, azoké is volt az Isten törvénye és az abban kijelölt áldások, mint pl. a szombat? Na és mióta volt a szombat a nem megtért pogány világé, akik Izrael kapuin kívül voltak?]
7) Az új földön az egész emberiség ünnepli majd a szombatot! „És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr”. Ésaiás 66: 23. Ha ez így lesz, ne kezdjük-e el már most? [Először is az adventisták azt tanítják, hogy a Föld ezer évig néptelen lesz, azért nem tud senkit eltéríteni az Ördög. Itt meg azt mondja, hogy ünnepelni fogják a szombatot. Még a saját tanításuknak is ellene mond. Azonkívül mivel a szombatról szombatra kifejezés össze van kapcsolva az újholdról újholdra kifejezéssel /„minden újholdról újholdra… Azaz, minden újholdkor és szombaton.” /MÓZES ÖT KÖNYVE ÉS A HAFTÁRÁK Szerkesztette: DR. HERTZ J. H. - IMIT/, ami nyilvánvalóan megszűnt, a szombatról szombatra az imádat gyakorlásának folytonosságát jelenti. - Egyébként meg ugyanez a kitétel miért nem szerepel a Mózes előtti hithősökkel/pátriárkákkal kapcsolatosan, hogy összejöttek szombatról szombatra Istent imádni? Ha tényleg úgy volt? Mert nem volt úgy!]
8) Az Apostolok cselekedetei szerint a pogányok is megünnepelték a szombatot. „Mikor pedig kimentek a zsidók zsinagógájából, kérék a pogányok, hogy a következő szombaton prédikálják nékik ezen beszédeket. Mikor pedig eloszlott a gyülekezet, sokan a zsidók közül és az istenfélő prozelitusok közül követék Pált és Barnabást; a kik szólván hozzájuk, biztaták őket, hogy maradjanak meg az Isten kegyelmében.” ApCsel 13:42-43. A kegyelem által megtért pogányok szombatot ünnepelnek e szakaszban (ld. még 44. vers). [Legalább olvasná el, hogy a görög szöveg itt pogányokat nem említ!]
9) A törvény [a Tízparancsolat] az egész világnak szól, nemcsak a zsidóknak. Lásd Róma 2:17-23; 3:19, 23. [Na és mikor került az egész világ a zsidók kapuin belülre, akiknek adta?! „aki a te kapuidon belül van;” (2Móz 20:10) Ha az egész világnak szól, miért nem bűntette meg az egész világot, mint bűntette Izraelt? Talán az egész világ betartotta a tízparancsolatot, míg akiknek a Biblia szerint adta, azok nem? „Hiszen a mi királyaink, fejedelmeink, papjaink és atyáink nem cselekedték törvényedet és nem figyelmeztek parancsolataidra és bizonyságtételeidre, melyek által bizonyságot tettél ő ellenük;” (Neh 9:34). Az „ő ellenük” a világot is kéne hogy jelentse, ha nekik is szól a tízparancsolat, de pont nem azokat említi! „És az egész Izrael áthágta a te törvényedet,” (Dán 9:11), mivelhogy ők kapták! Vagy nem evidens?!]
10) Lukács pogány volt, aki megtartotta a szombatot. Lukács volt az egyedüli nem-zsidó újszövetségi szerző (Lukács evangéliuma és az Apostolok cselekedetei származik tőle). Lukács Pállal utazott és így írt: „És szombatnapon kimentünk a városon kívül egy folyóvíz mellé, ahol az imádkozás szokott lenni.” ApCsel. A hetedik napi szombat volt ez, a teremtés emlékünnepe (lásd 2Mózes 20:11). Lukács és Pál egyaránt tudták ezt. [Éppenséggel a zsidók rituális mosakodása miatt volt a folyóparton a szombati imádkozás, és Pálék oda mentek az evangéliumot hirdetni! A Teremtés Emlékünnepe meg csak az adventista olvasatban létezik, de a bibliai ünnepek elnevezései között nem található!]
3) A többi 9 parancs sem csupán a zsidóknak adatott. Isten 10 parancsolatot vésett kőbe, nem pedig kilencet (ld. 5Mózes. 4:12-13; 2 Mózes 20). Vagy csupán a zsidóknak szólnának ezek? – Ne paráználkodj! Ne ölj! Ne lopj! Ne tégy hamis tanúbizonyságot! [Azoknak szól, akiktől számon is kérte, a pogányoktól pedig nem kérte számon! Egyébként meg a lelkiismeret törvényét ők is megkapták, tehát az isteni mérce mindenkire vonatkozik, ha az írott törvény alapján a számonkérés csak a zsidókra vonatkozott is. /Vö, Róm 2:14-15; „Csak titeket választottalak magamnak e földnek minden nemzetségei közül; azért büntetlek meg titeket minden gonoszságtokért.” (Ámos 3:2)]
4) „A hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja” 2 Mózes 20:10. Isten „szent napjának” nevezi a szombatot. Ésaiás 58:13. A Biblia sehol nem hívja a zsidók szombatjának, hiszen Istené. [Már az első pontban világossá lett téve, hogy a szombat Istené, azontúl, akiknek adta. Na és kinek mondta, hogy az én szombatjaimat megtartsátok? /Vö. 2Móz 31:13-17/ Talán Ádámnak és Évának? Vagy a pogányoknak?]
5) A szombat parancsolata a „jövevény”-re is vonatkozik. A negyedik parancsolat maga mondja, hogy a jövevénynek is nyugodnia kell szombatnapon. 2Mózes 20: 10. A jövevények pedig nem zsidók. Ekként a szombat rájuk is vonatkozik. Ld. még Ésaiás 56:5. [És a jövevények /nem zsidók/ talán nem az Izrael népéhez tartoztak /miután közéjük mentek/?! Adventista cikkíró akkora kókler, hogy példaként kellene mutogatni az adventista ifjúsági táborokban, hogy ami az érvelést illeti, csak így nem, ahogyan ez teszi!]
6) Ésaiás szerint a pogányoknak is meg kell tartania. “És az idegeneket….akik megőrzik a szombatot… mert házam imádság házának hivatik minden népek számára!” Ésaiás 56: 6-7.. Így a szombat a pogányoké és minden népé, nemcsak a zsidóké. [Megint kóklerkedik. És vajon az Isten háza az egész világ számára az imádság háza, vagy akik megtértek Izrael Istenéhez? Vajon akik pl. india isteneihez fohászkodtak, azoké is volt az Isten törvénye és az abban kijelölt áldások, mint pl. a szombat? Na és mióta volt a szombat a nem megtért pogány világé, akik Izrael kapuin kívül voltak?]
7) Az új földön az egész emberiség ünnepli majd a szombatot! „És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr”. Ésaiás 66: 23. Ha ez így lesz, ne kezdjük-e el már most? [Először is az adventisták azt tanítják, hogy a Föld ezer évig néptelen lesz, azért nem tud senkit eltéríteni az Ördög. Itt meg azt mondja, hogy ünnepelni fogják a szombatot. Még a saját tanításuknak is ellene mond. Azonkívül mivel a szombatról szombatra kifejezés össze van kapcsolva az újholdról újholdra kifejezéssel /„minden újholdról újholdra… Azaz, minden újholdkor és szombaton.” /MÓZES ÖT KÖNYVE ÉS A HAFTÁRÁK Szerkesztette: DR. HERTZ J. H. - IMIT/, ami nyilvánvalóan megszűnt, a szombatról szombatra az imádat gyakorlásának folytonosságát jelenti. - Egyébként meg ugyanez a kitétel miért nem szerepel a Mózes előtti hithősökkel/pátriárkákkal kapcsolatosan, hogy összejöttek szombatról szombatra Istent imádni? Ha tényleg úgy volt? Mert nem volt úgy!]
8) Az Apostolok cselekedetei szerint a pogányok is megünnepelték a szombatot. „Mikor pedig kimentek a zsidók zsinagógájából, kérék a pogányok, hogy a következő szombaton prédikálják nékik ezen beszédeket. Mikor pedig eloszlott a gyülekezet, sokan a zsidók közül és az istenfélő prozelitusok közül követék Pált és Barnabást; a kik szólván hozzájuk, biztaták őket, hogy maradjanak meg az Isten kegyelmében.” ApCsel 13:42-43. A kegyelem által megtért pogányok szombatot ünnepelnek e szakaszban (ld. még 44. vers). [Legalább olvasná el, hogy a görög szöveg itt pogányokat nem említ!]
9) A törvény [a Tízparancsolat] az egész világnak szól, nemcsak a zsidóknak. Lásd Róma 2:17-23; 3:19, 23. [Na és mikor került az egész világ a zsidók kapuin belülre, akiknek adta?! „aki a te kapuidon belül van;” (2Móz 20:10) Ha az egész világnak szól, miért nem bűntette meg az egész világot, mint bűntette Izraelt? Talán az egész világ betartotta a tízparancsolatot, míg akiknek a Biblia szerint adta, azok nem? „Hiszen a mi királyaink, fejedelmeink, papjaink és atyáink nem cselekedték törvényedet és nem figyelmeztek parancsolataidra és bizonyságtételeidre, melyek által bizonyságot tettél ő ellenük;” (Neh 9:34). Az „ő ellenük” a világot is kéne hogy jelentse, ha nekik is szól a tízparancsolat, de pont nem azokat említi! „És az egész Izrael áthágta a te törvényedet,” (Dán 9:11), mivelhogy ők kapták! Vagy nem evidens?!]
10) Lukács pogány volt, aki megtartotta a szombatot. Lukács volt az egyedüli nem-zsidó újszövetségi szerző (Lukács evangéliuma és az Apostolok cselekedetei származik tőle). Lukács Pállal utazott és így írt: „És szombatnapon kimentünk a városon kívül egy folyóvíz mellé, ahol az imádkozás szokott lenni.” ApCsel. A hetedik napi szombat volt ez, a teremtés emlékünnepe (lásd 2Mózes 20:11). Lukács és Pál egyaránt tudták ezt. [Éppenséggel a zsidók rituális mosakodása miatt volt a folyóparton a szombati imádkozás, és Pálék oda mentek az evangéliumot hirdetni! A Teremtés Emlékünnepe meg csak az adventista olvasatban létezik, de a bibliai ünnepek elnevezései között nem található!]
forrás: http://denesotto.hu/2016/01/10-erv-miszerint-a-szombat-nemcsak-a-zsidoke/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése