7.
Kié az utolsó prófétai beszéd?
Jelenések
22:20 írja: „Be
ne pecsételd e könyv prófétálásának beszédeit, mert az idő
közel van.”
Tehát a képzeletbeli történelmi íj egyik pólusa János ihletett
prófétai beszéde, a másik pólus az az idő, ami Krisztus második
eljövetelének ideje.
/Vö.
Jel 22:20/
Ezt
a két időpólust tartja feszesen a közel kétezer éves kegyelmi
időszak jelene /az Isten nyugalmába való bemenetel lehetősége –
lásd: „Mert
mi, hívők, bemegyünk a nyugodalomba”
(Zsid 4:3)/ -, azaz az üdvösség napja. /vö. 2Kor 6:1-2/
Ezt
a két pólust, a két pólus egymáshoz való viszonyát törné meg
E.G.White újabb prófétai beszéde, ha valóban Istentől jönne.
Ez esetben így olvashatnánk:
'Be ne pecsételd a prófétai beszédet, mert az idő közel van.'
Mihez? 'Bizony hamar eljön a p
r ó f é t a i b e s z é d.'
Nyilván ami E.G.W. által fog jönni. Csakhogy a szöveg nem ezt
mondja. A várakozás tárgya nem egy esetleges újabb prófétai
beszéd, /jelen esetben E.G.W-é/ eljövetele, hanem a Krisztusé!
„A
Jelenések könyve, amelyet Jánosnak vagy János apokalipszének is
neveznek,
az
Újszövetség utolsó
kanonikus könyve a keresztény Bibliában.”
/New
World Encyclopedia/
[Míg
az evangéliumban Jánosnak emberi, földi testben lévő
kommunikációs kapcsolata volt Jézussal, hiszen az apostolok
közvetlen közelről hallották a szavát, amint mondja: „Ha
akarom, hogy ő megmaradjon, amíg eljövök, mi közöd hozzá? Te
kövess engem!”
(Ján 21:22), a Jelenések könyvében ez már szellemi
látomás-sorozatként jelenik meg: „Jézus
Krisztus kijelentése, amelyet adott neki az Isten, hogy megmutassa
az ő szolgáinak, amiknek meg kell lenniük hamar: Ő pedig
elküldvén [azt] az ő angyala által, megjelenté az ő szolgájának
Jánosnak” (Jel
1:1).
Tehát
ez utóbbi írásban történik a beteljesedés, ami az egymás után
következő bibliai könyvek sorrendjét is meghatározza. I.sz. 70
elé semmiképpen nem tehető a Jelenések könyvének keletkezése,
hiszen Jeruzsálem pusztulásával minden addigi, a zsidó rendszerre
vonatkozó végidős prófécia beteljesedett, ami pedig ezután jön:
a férfias korba jutott gyülekezetek kiértékelése, az egész
világra vonatkozó Armageddon csatájának kihirdetése, a babiloni,
vallási szajha ítélete, a megmentés minden aspektusára kiterjedő
evangélium nemzeteknek szóló, angyali segédlettel történő
terjesztése, a szellemi templom /az igaz imádatot gyakorlók/
mérlegre helyezése, és a teljes beteljesülés látomása mutatja,
hogy minden együtt van János jelenéseiben, ami az üdvösség
útján való járáshoz, és a teljes isteni akarat kibontakozásának
megvalósulásához szükséges.]
Tömören
kifejezve: János apostolé az utolsó prófétai beszéd, amely azt
Krisztus 2. eljövetelének idejével összeköti. János egészen
addig maradt életben, amíg megadatott neki látomásokban
/jelekben/ a Krisztus dicsőséges eljövetele, az ítélet és a
győzelem Millenniumának teljes és gyönyörűséges kibontakozása.
/Vö. Ján 21:22-23; Jel 1:1; 22:10/ És mivel ez a prófétai szó
és megmaradás Jánosnak adatott – mint az apostolok közötti
egyedüli kiváltság -, ez senkivel meg nem osztható, még E.G.W.
sem pályázhat erre. Egyáltalán senki sem!
Éppen
ezért indokolt E.G.W. prófétakénti fellépését a Máté 24:24
prófétái közé sorolnunk. Nem pedig azt hangoztatni, hogy a
Krisztusnak való buzgó odaszánása igazolja őt, mint igaz
prófétát.
Azok
a nagy jelek és csodák, amiket ezek az »önjelölt próféták«
tesznek, E.G.W. esetében az által a hatalmas mennyiségű
irodalom-áradat által valósult meg, amelyet élete folyamán írt
43 könyvben és 40000 cikkben. Természetfeletti beavatottságát
mindezek bizonyítják.
A
már idézett Bevezetőben ki is hangsúlyozta a jelek fontosságát,
hiszen ezt írta: „Hogy
ez a lélek milyen milyen értelemben és mimódon lesz velük,
megmutatja Márk 16:20: „Megerősítvén az igét jelek által.”
A
baj azonban az ezzel a szövegrésszel, hogy „sok
kódexből hiányzik ez a rész, így a két legrégibb és
legtekintélyesebb, a Vatikáni és a Sínai kódexből.” /Lásd
a katolikus bibliafordítás lábjegyzetét, 1985./ Hogy különösen
e r r e a szövegrészre hivatkoznak azok, akik manapság isteni
látomásaikra támaszkodnak – ez nem véletlen! Sőt!
Szerintük
a csodák és gyógyulások - mint jelek – meglágyítják az
embereket és felkeltik a figyelmüket. Ez azonban egyáltalán nem
minden körülmények között érvényes FUNDAMENTÁLIS IGAZSÁG.
Ján
12:37 közli:
„És noha ő ennyi jelt tett vala előttük, mégsem hivének ő
benne”.
Miért nem? Mert kemény volt a szívük és hamis az indítékaik,
azt pedig nem lágyítják meg a csodaszámba menő jelek sem! Aki
nem akar hinni, azt a jelek sem győzik meg, sőt általuk még
inkább nyilvánvalóvá lesz a szív hitetlensége, a konok
ostobaság gőgje. /Lásd pl. az egyiptomi fáraó esetét./
A
Jézus elutasító zsidók példája mutatja, hogy a jelek nem
feltétlenül bizonyítják Isten létét és munkálkodását. Éppen
ezért Isten
a mai kor embere számára a Fiában, az írott Igében, a teremtett
alkotásokban és a lelkiismeretben jelentette ki magát.
Számunkra
az „idők
jelei”
(Máté 16:3, 24:3) adattak, amire oda kell figyelnünk! Különös
hangsúlyt kap ez azáltal is, hogy Jézus szembeállítja
a jelek és csodák cselekvőit /tehát a »különleges lelki
ajándékok« mai hordozóit/ az Atya akaratának cselekvőivel. /Vö.
Máté 7:21-22/ Ezért hát nekünk kifejezetten az Isten
kinyilatkoztatott akaratára kell összpontosítanunk, amit a Szent
Bibliában találhatunk leírva. /2Tim 3:15/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése