Nem tudjátok-e, hogy akik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de egy veszi el a jutalmat? Úgy fussatok, hogy elvegyétek. 1Korinthus 9:24

2019. október 5., szombat

Mit kell érteni Mózes törvénye alatt?


Az adventisták szerint mit kell érteni a Mózes törvénye kifejezés alatt?

Kik törvénytanítók akarván lenni, nem értik,
sem amiket beszélnek, sem amiket erősítgetnek.”

(1Timótheus 1:7)

néhány megtért farizeus kijelentette, hogy a pogány megtérteket körül kell metélni, és meg kell tartaniuk Mózes törvényét, a ceremoniális törvényt, ha üdvözülni akarnak.” /A megváltás története, Preporod, 1972. 169. old. E.G. White/

A ceremoniális törvény Mózes törvénye. Csel 15:5; A frigyláda oldala mellett tartották. 5Móz 31:26. Krisztus halálakor érvényét vesztette. Halálos ítéletet követelő bíró, azért Jézus felszegezte a fára. Ef 2:14-15; Kol 2:14-15.” /Dr. Henne József: A törvény és a kegyelem, 246. old./

Mózes törvénye /azaz a ceremoniális törvény/. Mózes írta könyvbe, átadta a lévitáknak, akik a frigyláda oldalához tették. Krisztus által eltörölve Eféz 2:15. A keresztény, aki megtartja ezt a törvényt, elveszti szabadságát. Gal 5:1-5. A keresztény, aki megtartja ezt a törvényt, nem áldott. Gal 2:14.” /E.B. Price: Az Őrtorony Isten igazságának csatornája-e? 47. old./

Isten parancsolatainak megtartásán egyértelműen a tízparancsolatot érti a Biblia, mert amikor a mózesi törvényeket említi, akkor törvényekről és rendelkezésről és nem parancsolatról beszél. Lásd Kol 2:14” /U.o. 49.old/

Pál a Kol 2:14-ben azt írta, hogy „eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely ellenünkre volt nékünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén a keresztfára. Ez a kézírás nem Isten Tízparancsolatát foglalta magában amelyet Ő vésett kőtáblákra, henem egy Mózes által írott dokumentumot, amely csak egy meghatározott időre vonatkozott, és nem a szövetség ládájában, hanem annak oldalánál volt elhelyezve.” /Nicusor Ghitescu: Akarsz-e boldog lenni? Nagyvárad, 2002. 57. o. Levélcím: 3400 Cluj Napoca, C. P. 6., 4300 Tärgu Mures, O. P. 9. C. P. 5/

Az összes, Mózes közvetítésével adott ószövetségi rendelkezés, amelyek törvény formájában adattak. Ezek a törvények a Tízparancsolat elveinek a konkrét történelmi keretek közötti alkalmazásai voltak... A tízparancsolat Isten törvényét alkotó alapelvek földi körülmények között, minden kor minden embere számára. Megkülönböztetése a többi, Mózes által adott törvénytől: Isten maga hirdette ki, írta a kőtáblákra és a szövetségládában őrizték.” /Vankó Zsuzsa: A boldogság törvénye, 1. táblázat, 30. o./

A 10 parancsolat nem a Mózes törvénye... A Mózes törvénye alatt én nem a 10 parancsolatot értem... A Mózes törvénye alatt a Mózes által leírt polgári, ceremoniális és egészségügyi törvényeket értem... Az erkölcsi törvényt, a 10 parancsolatot nem Mózes által adta Isten először a népnek. Ez már a teremtéskor is ismert volt... Az „un.” Mózes törvényei sem Mózes törvényei voltak, hanem Isten rendelkezései, amit Mózes által íratott le, és Mózes adta a Lévitáknak. Vannak alapvető különbségek az Isten és Mózes törvényei között... A 10 parancsolat – A Mózes törvénye. A Mózes törvényét Isten íratta le Mózes által, mely ceremoniális-rituális-egészségügyi és más törvényeket /pl. polgári/ tartalmazott.” (Ex 24:4) /F. L. adventista/

Mózes Isten küldötteként azt közvetítette, amit Isten mondott neki. Nem dolgozott ki saját törvényrendszereket, hanem közölte a néppel Isten törvényeit. Ezek a Mózes könyvébe foglalt törvényrendszerek. Így nem Mózes, hanem Isten törvényeiről beszélhetünk, amelyeket Mózes által közvetített. A tízparancsolat Mózes előtt már jóval létezett, de Mózes idejében lett írásba foglalva. Nem Mózes, hanem Isten törvényéhez tartozott és tartozik az az estétől estéig megtartott szombatnapi nyugalom törvénye... Jézus halála nem törölt el semmilyen törvényt. Ő nem azért jött hogy eltörölje, hanem hogy betöltse a törvényt, példát mutatva nekünk.” /Cs. N. Éva, J. Gy. Erzsébet, V. Á., ATF 4. évfolyamos hallgatók, Pécel, Ráday u. 12. 2119/

A Mózes törvénye alatt elsősorban a tízparancsolat értendő... Természetesen a Mózes törvényéhez a tízparancsolathoz tartozott az estétől estéig megtartandó szombati nyugalomnap. 2Móz 20:8-11... Krisztus halála csak a ceremoniális törvényeket törölte el.” /Sz. S.: Korszakok nyomában, 9494 Balf, Pf:3/

Nekem nem jelent problémát, hogy a tízparancsolat Mózes törvényéhez tartozik /már a Malakiás 4:4 megbeszélése után/, és nem így különböztetem meg a törvényt, hogy Mózes törvénye, meg a tízparancsolat, hanem ceremoniális törvény meg tízparancsolat... az ÓSZ egyértelműen mutatja, hogy melyik törvény tartozik a Mózes törvényéhez, és melyik a tízparancsolathoz.” /Sz. L. adventista lelkész, Bibliai régészet előadás Kőbányán, 2004. 03. 31, engedélyezett magnófelvétel/

Az olvasottak kapcsán jogos a kérdés, az adventisták tanítása arról, hogy mit kell érteni a Mózes törvénye alatt – egyértelmű-e vagy ellentmondásos? Válasz: kifejezetten zavaros! Valójában több nézet ütközik itt egymással!

Első variáció: A tízparancsolat nem Mózes törvénye, hanem Mózes törvénye a ceremoniális törvény, gyakorlatilag az összes Mózes által írt, és az ő közvetítésével adott ószövetségi rendelkezés. /E. G. White; Dr. Henne József; E. B. Price; N. Ghitescu; Vankó Zsuzsa; F. L./

Második variáció: Isten törvénye/parancsolata a tízparancsolat. / E. B. Price; N. Ghitescu; Vankó Zsuzsa/

Harmadik variáció: Vannak alapvető különbségek az Isten és a Mózes törvényei között. /F. L./

Negyedik variáció: Mózes törvényei is Isten rendelkezései, amiket Isten Mózes által íratott le. /F. L.; péceli teológus hallgatók/

Ötödik variáció: Mózes törvényei alatt elsősorban a tízparancsolat értendő. /Sz. S./

Hatodik variáció: Nem Mózes törvénye és a tízparancsolat között van különbség, hanem a ceremoniális törvény és a tízparancsolat között. Mózes törvényéhez tartozhat a tízparancsolat. /Sz. L./

Hetedik variáció: Mégis van különbség a Mózes törvénye és a tízparancsolat között, mert az ÓSZ egyértelműen mutatja, hogy melyik törvény tartozik a Mózes törvényéhez, és melyik a tízparancsolathoz. /Sz. L./

Nyolcadik variáció: A szombat nem Mózes, hanem Isten törvényéhez tartozik. /Péceli teológus hallgatók/

Kilencedik variáció: Mózes törvényéhez, a tízparancsolathoz tartozott a szombat. /Sz. S./

Mit olvashatunk itt t.képpen az adventisták részéről: Ne vegyék ironikusnak a következő szöveget, mert a valóságban nem a tükör görbe, hanem amit benne látunk.

»Isten törvénye a tízparancsolat, Mózes törvénye meg a ceremoniális törvény, tehát az összes többi, amit Mózes írt könyvbe. De Mózes törvénye is Isten rendelkezése, ugyanakkor Isten törvénye a tízparancsolat és nem a Mózes törvénye. Mert különbség van a Mózes törvénye és a tízparancsolat között. Az egyiket Isten maga hirdette ki, a másikat Mózes által közvetítette. De mégsem Mózes törvénye és a tízparancsolat között van különbség, hanem a ceremoniális törvény, meg a tízparancsolat között. Mert a Mózes törvénye alatt elsősorban a tízparancsolat értendő, amely Isten rendelkezése, vagyis Isten törvénye. Az Ósz pedig egyértelműen mutatja, hogy melyik törvény tartozik a Mózes törvényéhez, és melyik a tízparancsolathoz. Amikor Isten parancsolatairól van szó, akkor egyértelműen a tízparancsolatot jelenti, amikor a Biblia a mózesi törvényeket említi, akkor törvényről és rendelkezésről beszél, és nem parancsolatról. Így világos, hogy miről beszél Efézus 2:15, amikor a parancsolatok /10/ tételekben való törvényét /Mózesét/ eltörölte. Ha Isten parancsolatai a tízparancsolat, akkor azt, ha a törvényt, akkor a másikat, ha mindkettőt, akkor mindkettőt! Egyébként Jézus halála nem törölt el semmilyen törvényt, hanem betöltötte, példát mutatva nekünk, hogy mi is betöltsük a törvényt. És mivel nem parancsolatról beszélt, hanem törvényről, ez a Mózes törvényét jelenti. Ami pedig a szombatot illeti, hogy az hová tartozott, az világos. Mózes törvényéhez nem tartozhatott, hanem csak Isten törvényéhez, Isten törvénye meg a tízparancsolat, amelyek között nincs különbség, csak a ceremoniális törvény meg a tízparancsolat között. Az egyiket Isten hirdette ki, a másik meg Isten rendelkezéseit képezik, amelyeket Mózes által adott. Ami meg Mózes által adatott /a ceremoniális/ az el lett törölve. Aki ezt megtartja /ami el lett törölve/, elveszti szabadságát, nem áldott. E törvény megrontása nem bűn, mert érvénytelen. És hogy a szombat Mózes által adatott volna, ennek ellent mond, hogy Mózes törvényéhez, a tízparancsolathoz tartozott a szombat.«

Júj, de rafinált, csak ember legyen aki kibogozza ezt a folyékonyan hömpölygő zagyvaságot. És a saját ellentmondásaik sűrűje fel sem tűnik nekik!

No, és arra a kérdésre mit mondanak, hogy a tízparancsolat és a szombat megtartása szükséges-e az üdvösséghez, lehet-e megtartása nélkül is üdvözülni?

Első variáció: „nem nyerhetünk örök életet, ha nem tartjuk meg a Tízparancsolatot, beleértve a szombatot is.” /Nicusor Ghitescu: Akarsz-e boldog lenni?, 60. old./

Világosan és érthetően magyarázzák meg, hogy a Tízparancsolat minden előírásának engedelmeskedni kell.” /E. G. White: Próféták és királyok, 1981. 419. old./

Miért kell az újszövetségben is megünnepelnünk a hetedik napot, a Szombatot?” /Dr. Henne József: A törvény és a kegyelem, 260 old./

A szombat Isten népének ismertető jegye, ezért az Úr felhívta népét a Szombat megtartására.” /u.o./

Második variáció: „Minden ember egyedül kegyelemből, hit által üdvözülhet. Az üdvösséget nem lehet kiérdemelni, így a szombat se volt soha az üdvösség feltétele. Ez Isten ajándéka, amit becsülni kell... mi az, ami akadályoz bennünket, hogy ezzel a drága kinccsel éljünk?” /Péceli teológus hallgatók és idézetük Dr. Szigeti Jenőtől: Gátol vagy véd a Tízparancsolat?/

Öntsünk végre tiszta vizet a pohárba, az adventistáknak is szembe kell nézniük a tényekkel, ha üdvözülni akarnak, és már hogyne akarnának?!

A tízparancsolat szelleme véd, de a betűje gátol, és nem csak hogy gátol, de öl is! Mert ha igaz, hogy a szombat a Mózes törvénye volt, akkor a tízparancsolat is a Mózes törvényéhez tartozott! Lásd mit mondott Jézus Krisztus:

Azért Mózes adta néktek a körülmetélkedést (nem mintha Mózestől való volna, hanem az atyáktól): és szombaton körülmetélitek az embert. Ha körülmetélhető az ember szombaton, hogy a Mózes törvénye meg ne romoljon; én rám haragusztok-é, hogy egy embert egészen meggyógyítottam szombaton?” (János 7:22-23)

Mi ennek a szövegnek a mondanivalója? Eredetileg Ábrahámmal kötötte Isten a körülmetélkedés szövetségét, neki mondta, hogy minden férfi és fiúgyermek metéltessék körül (vö. 1Móz 17:10-13), de ugyanezt Mózesnek is mondta, aki ezt a törvényben rögzítette:

Szóla ismét az Úr Mózesnek, mondván:... A nyolczadik napon pedig metéljék körül a fiú férfitestének bőrét.” (3Móz 12:1,3)

Na most a tízparancsolat hogyan is kezdődik?

És szólá Isten mindezeket az igéket, mondván:...” (2Móz 20:1)

Na már most, ha a Mózes törvénye, amit Isten a 3Móz 12:3-ban mond, akkor az miért nem Mózes törvénye, amit a 2Móz 20:1-ben mond? Hiszen mindkettőt Isten mondja, és semmi különbség nincsen abban, hogy mindkettő Istentől ered és nem Mózes agyából pattant ki!

Jézus azt mondja, hogy Mózes törvénye szerint /a 8. napon/ kell végrehajtani a körülmetélést, és hogy ennek a törvénynek érvényt szerezzenek a zsidók, ha a 8, nap szombatra esik, akkor is végrehajtják a körülmetélést. Ha pedig körülmetélhető /hogy a törvény előírásának érvényt szerezzenek/, akkor gyógyítható is bárki ezen a napon, ennélfogva miért haragszanak rá, hogy ő szombaton gyógyított? Ha a szombat napon végrehajtott körülmetélés nem számít törvényszegésnek, akkor a szombat napon végrehajtott gyógyítás miért számítana annak? Mert ennek alapján nem számít annak! /Hanem csak ha kettős mérce szerint mérnek!/

De a lényeg a lényeg, ha amit Isten mond, az a Mózes törvénye, akkor a tízparancsolat ugyanúgy Mózes törvénye, hiszen azt is Isten mondja, különösképpen hogy a tízparancsolat szövege is a Mózes által leírt könyvben szerepel. Mert ha nem szerepelne, akkor honnan ismerné bárki is a tízparancsolat szövegét? A kőtáblákról biztosan nem, hiszen azok elvesztek, nincsenek meg.

Ha a tízparancsolat csak a kőtáblán szerepelne, komolyan el lehetne gondolkodni azon, hogy miképpen tartozhat a Mózes törvényéhez, ha abban nem szerepelne, De szerepel! És mivel szerepel, ráadásul mindkettőt Isten mondja, akkor ha az egyik a Mózes törvényéhez tartozik, a másiknak ugyanúgy hozzá kell tartoznia, mint ahogy hozzá is tartozik.

[Ez pont olyan, mint ha valaki Kölcsey egyik verssorát kihímezné a zakójára: „Isten, álld meg a magyart...” Innentől kezdve pedig azt állítaná, hogy ez a szöveg nem tartozik a Himnusz szövegéhez, csak mert a zakóra külön ki van írva, mint a tízparancsolat szövege is a kőtáblákra.

Nem mintha a költő szövegének bármiféle jelentősége volna keresztényi szempontból, hiszen Isten semmiféle imát nem hallgat meg amelyet nem a Fián keresztül mondanak /lásd: „senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.” (Ján 14:6; Ef 5:20; vö. https://alsosag.lutheran.hu/08lelki/ima/005)/ – tehát sem a judaizmus, sem a világi költészet módszere e tekintetben nem jöhet számításba -, de azért példaként elmegy, hogy értsük miről is van szó!]

Ennélfogva /és sok más okból kifolyólag is/ kétségbevonhatatlan, hogy a tízparancsolat a Mózes törvényéhez tartozott. Mózes törvénye viszont a Sínai hegyre visz el bennünket, ahol a 10+603 törvényt, tehát az egészet /vö. Mal 4:4; Mát 22:40; Gal 5:14; Jak 2:10/ kapta Izrael a törvényszövetség keretében. /vö. Zsid 9:19-20/ És ha érvényesnek jelentik ki az adventisták a tízparancsolatot, /betű szerint/, akkor ez őket még ma is szolgaságra viszi, mert Mózes törvénye/törvényszövetsége szolgaságra szül:

Ezek mást példáznak: mert azok [az] [asszonyok] a két szövetség, az egyik a Sinai hegyről való, szolgaságra szülő, ez Hágár,” (Gal 4:24)

Aki mondta, nagyon jól mondta, hogy Mózes törvénye alatt elsősorban a tízparancsolat értendő, akik meg szétszedik a törvényt kétfelé, csak mert a kőtábla külön volt elhelyezve, azok manipulálják a Biblia törvénnyel kapcsolatot kijelentéseit. Ugyanis nincs két külön törvény /erkölcsi meg ceremoniális/, amit ceremoniálisnak tartanak, azokban is van erkölcsi, nem is kevés, ráadásul olyan, ami nincs is a tízparancsolatban, pl.: „Átkozott, aki félrevezeti a vakot az úton! És mondja az egész nép: Ámen!” (5Móz 27:18), stb...

Ugyanakkor a tízparancsolatban is van ceremóniára /ünnepélyes szertartásra/ való kitétel: „A vigasztaló beszédekhez figyelmeztetések és rituális követelmények (a szombat megülése, áldozat, böjt) csatlakoznak... szentnek számítottak a kultikus időpontok, a szombat... bár a kultusz és a törv. áll benne előtérben (szombat, körülmetélés, a törv. adása a Sinai-hegyen)” /Haag katolikus lexikon: Izajás könyve; Szent; történetírás címszóknál/

A szombati, szertartás szerinti ünnepélyes istentisztelet, vallásos oktatás: 3Móz 23:3, 32; Ézs 1:13; Apcs 15:21, előképe/árnyéka volt (Kol 2:16-17) annak az állandó/folyamatos nyugalomnak/szombatnak, amit Krisztus halála által kaptunk, mint lehetőséget, hogy abba általa bejuthassunk. (Zsid 4:9-11)

Az adventisták szerinti két külön törvény helyett van tehát a Mózes törvénye, amely az Úr/Jehova törvénye is egyben (vö. Luk 2:22-23), amit Krisztus betöltött a Máté 5:17-18; Luk 24:44 szerint, de a halálával érvénytelenített is. (Ef 2:15)

[És amiknek a betöltéséről /G4137 sorszám alatt/ olvashatunk, az nem a Mózes törvényének, vagy a tízparancsolat betöltésének Istentől elkívánt igénye, hanem többek között Jeruzsálemnek tanítással való betöltése (Apcs 5:28); a szolgálat betöltése (Apcs 12:25; Kol 4:17); a felebarát szeretet általi törvénybetöltése (Róm 13:8); Krisztus evangéliumának betöltése (Róm 15:19); Pál örömének beteljesítése (Fil 2:2); Isten akaratának megismerése és igéjének betöltése (Kol 1:9,25), - de a tízparancsolat betöltéséről a Mózes törvényének keretében /vagy azon kívül/ nem olvashatunk sehol.

Az adventizmus egyszerűen visszaél Pálnak azon kijelentésével: „Mert nem azok igazak Isten előtt, akik a törvényt hallgatják, hanem azok fognak megigazulni /G4163/, akik a törvényt betöltik.” (Róma 2:13) Ez a kijelentés azonban sehol nincs a mózesi törvénnyel párosítva, hanem arra utal, hogy az isteni törvény szentsége csak szentség által vehető be /mint egy vár/, és nem is mondja sehol, hogy ezt a várat az ember a saját szentsége által vegye be/vagy beveheti, mivelhogy önnön szentsége híján arra képtelen. Hanem neki a szentség a Krisztusban való hite által adatik /vö. Kol 1:22/, azért amire a gyakorlati felhívás adatik, az a Krisztus törvényére való rákoncentrálás:

Egymás terhét hordozzátok, és úgy töltsétek be /G378/ a Krisztus törvényét” (Gal 6:2) Hiszen ez a törvény nem párosul átokkal, hanem kegyelemmel, ami a gyarló testet nem porba sújtja, hanem felemeli.]

A porba sújtó/átok hozó törvényt Isten Mózes /és nem Ádám/ által adta /Ján 1:17/, és csak a zsidóknak, de a többi népeknek nem! /vö. Zsolt 147:19-20; 5Móz 4:8; 7:6/, Az Édenben Isten nem adott szombat ünneplésre vonatkozó parancsot az embernek, Ilyet sehol Isten szava nem tartalmaz, és senki nem merészelje meghazudtolni az Isten Szavát! /Példa 30:6; 5Móz 4:2; Jel 22:18/

Ádám mindennapos fáradtságos munkára ítéltetett, és nem kapott ez alól felmentést szombat napokon. /1Móz 3:17/ Mózest is félték Izraelben életének minden napján, és ez alól nem volt felmentés szombat napokon /Józsué 4:14/; A farkasok is jöttek a barmokat tizedelni a szombatra való tekintet nélkül, és védekezni kellett ellenük minden napon. /1Móz 31:39; 37:2, 12; 1Sám 25:16, 21; Jer 5:6; Ján 10:12/

Az özönvíz sem szombat rontás miatt jött, hiszen ahol nincs /szombat/ törvény, ott /szombat/ törvény ellen való cselekedet sincs /Róm 4:15/ Még Mózesék sem tudták hogyan büntessék meg a szombat rontót /4Móz 15:34/, tehát biztosan nem volt kötelező senki számára a szombati pihenőnap megtartása. Az csak a mannaszedéskor lett bevezetve. /2Móz 16:23/

Ádámtól Mózesig a Róma 5:13 szerint nem volt még részletes törvény adás - az Édenben nem is lett volna szükség tételes törvénygyűjteményre, hiszen Isten igaznak teremtette az embert, s a törvény nem az igazért van /Pré 7:29; 1Tim 1:9-10;/ - , hanem az az ábrahámi szövetségkötés után 430 évvel keletkezett /Gal 3:17/, bejött /Róm 5:20/, és mivel a halálnak kőbe vésett szolgálatát képezte a törvényszövetség keretében /5Móz 4:13; 2Kor 3:7; Zsid 9:19-20/, mindenkit átokhalálra ítélt. /5Móz 27:26; Gal 3:13/

Így volt egyszerre megelevenítő /3Móz 18:5; Zsolt 19:8/, de ugyanakkor elhordozhatatlan iga is. /vö. Apcs 15:10, Gal 5:1/ Az egységes-egész törvény /10+603/ Krisztusra vezérlő mester volt, nevelő, de miután eljött a Megváltó és váltsághalált halt, többé már nem vagyunk alatta. /Gal 3:25-26/ Megszabadultunk tőle, hiszen a betű ósága szerinti, ellenünkre szóló kézírás volt /Róm 7:6; Kol 2:14/, a halálnak kőbe vésett szolgálata, a betűé, amely megöl! /2Kor 3:6-7/

Jól mondja az az adventista, hogy „aki megtartja ezt a törvényt, elveszti szabadságát” - Gal 5:1-5 /E. B. Price/ Más törvény meg nincs, vagy Mózes törvénye: a betű, amely megöl – vagy Krisztus törvénye, a szellemi törvény /a mózesi törvény legmagasabb szintre helyezett erkölcsi maximuma/, amely megelevenít. /2Kor 3:6; 1Kor 9:21; Gal 6:2; Jak 1:25; 2:12/

Ezért tévelygés azt tanítani, hogy a törvény /10+603/, vagy akár önmagában a tízparancsolat még mindig érvényes, csak mert állítólag nem tartozott Mózes törvényéhez. Ez az állítás megbukott, maga Jézus cáfolta meg, és aki ennek ellene mond, az halál fia!

Mert Mózes azt mondotta: Tiszteld atyádat és anyádat. És: Aki atyját vagy anyját szidalmazza, halállal haljon meg.” /Márk 7:10/

Tiszteld atyádat és anyádat, hogy hosszú ideig élj azon a földön, amelyet az Úr a te Istened ad te neked.” /2Móz 20:12 - tízparancsolat/

Mivel az adventizmus teljességgel leragadt a betű szerinti tízparancsolatnál, /ami pedig a szolgaságra vivő szövetség alapját képezte: 5Móz 4:13; Gal 4:24/, és benne a betű szerinti szombatnál, amely csak árnyékot képezett /Zsid 10:1; Kol 2:16-17/, és világosan érzékelhető az a szándéka, hogy azt /a tízparancsolatot/ manipulatív módon kivegye a Mózes törvényének a keretei közül, hogy annak Krisztus halálával történő érvénytelenítése arra ne vonatkozhasson – nos, mindez az adventistákat a krisztusi kegyelemből való kiesettekké teszi!

A tízparancsolat és a betű szerinti szombat az árnyék /sátor/ szolgálathoz tartozik /Zsid 8:5; 10:1; Kol 2:17/, s aki ezt érvényesnek tartja, az magát a testi Izraelhez sorolja, akiknek nincs joguk a krisztusi oltárhoz /Zsid 13:10; 1Kor 9:13; 10:18/. A törvény alatt levőknek és a törvény alá visszamenőknek pedig csakis a törvény /10+603/ tökéletes megtartásán át lehet útjuk az üdvösségre, ami viszont nem járható út /5Móz 27:26/, ráadásul a krisztusi kegyelmet is nélkülözi, mivel abban nincs része! /Gal 5:1-4/

Az üdvösség útja az ÚSZ-ben már a szellem szolgálata /2Kor 3:8/, a szellemi áldozathozatal, /Róm 12:1; Zsid 13:15/, a szellemi körülmetélése Istennek /Róm 2:29; Fil 3:3/, Aki /szeretet/ törvényét már az elmébe és a szívbe írja /Zsid 8:10/. De ez már nem a tízparancsolat, hanem az élet szellemének törvénye /Róm 8:1-2/, a Krisztus törvénye /1Kor 9:21, Gal 6:2/, nem pedig Mózes törvénye /Ján 7:19/, amely alapelvül szolgálat a szabadság tökéletes törvénye számára. /Jak 1:25/ Ha ezt betöltjük, nincs törvény ellenünk, amely megítélne minket. /Róma 13:8-10; Gal 5:22; Jak 2:12/ De ha a tízparancsolatot akarjuk betölteni, akkor még mindig a törvény alatt vagyunk, és nem nyerhetünk örök életet! /Gal 4:21-31; Róm 10:3/

/A kérdőív összeállítása 2006 márciusában történt, adventista vallásúak válaszai alapján./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése