Nem tudjátok-e, hogy akik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de egy veszi el a jutalmat? Úgy fussatok, hogy elvegyétek. 1Korinthus 9:24

2019. október 5., szombat

Szabadulás a «judaista egyiptomból«


14. Szabadulás a «judaista egyiptomból«

Mózes azt gondolta, hogy testvérei megértik, Isten az ő keze által ad nekik szabadulást az egyiptomi szolgaságból, de ők nem értették meg. /Apcs 7:25/

Hasonlóképpen azt gondolhatnánk, az adventisták megértik, Isten Krisztus halála által ad szabadulást a mózesi törvény szolgasága alól, de ők ezt mégsem értik meg. Vajon mi lehet ennek az oka?

A zsidók esetében az Apcs 7:35 világít rá a magyarázatra: megtagadták Mózest, akit az Isten fejedelmül és szabadítóul küldött.

Ennek sajnálatos párhuzamaként az adventisták Krisztust tagadják meg, aki megváltotta őket a törvény átkától /Gal 3:13/, megtagadják, mégpedig azon hamis próféta és hamis tanító által, aki veszedelmes eretnekségeket csempészett be soraik közé! /2Pét 2:1/

Ezzel az adventista mozgalom azonosult azon hamis testvérekkel, akik alattomban közénk jöttek, hogy kikémleljék a mi szabadságunkat, amellyel bírunk a Krisztus Jézusban, hogy minket szolgákká tegyenek. (Gal 2:4/

De Pál kijelenti: „Kiknek egy pillanatra sem adtuk meg magunkat, hogy az evangélium igazsága megmaradjon számotokra.” (Gal 2:5) És nekünk fel kell zárkóznunk ugyanehhez a vezérelvhez.

Az evangélium igazsága mellett mindvégig ki kell állnunk, amely ezt mondja:

Most pedig a törvénytől függetlenül jelent meg Isten igazságossága, ezt tanúsítják a törvény és a próféták is, éspedig Istennek az az igazságossága, amely Jézus Krisztus hithűsége által, minden hívő számára van, mert nincs különbség,” (Róma 3:21-22, Vida)

Ismét pál mondja: „Mert nem szégyenlem a Krisztus evangéliumát; mert Istennek hatalma az minden hívőnek üdvösségére, zsidónak először meg görögnek. Mert az Istennek igazsága jelentetik ki abban hitből hitbe, miképpen meg van írva: Az igaz ember pedig hitből él.” (Róma 1:16-17)

Mennyire ellentmond ennek a következő nyilatkozat: „Ezt a tíz szabályból álló törvényt … cselekedjétek, és nem kerültök Sátán uralma és hatalma alá. Egyetlen negatívum sincs ebben a törvényben, habár talán így tűnhet. Ez. CSELEKEDD és ÉLSZ.” /Példabeszédek szerinti élet – című adventista kiadvány idézete E.G. White-től, 41. old./

Amint láthatjuk, az igaz ember hitből él, nem pedig a törvény cselekedeteiből. /Róma 3:28; Gal 2:16/

Ugyanerre kellett figyelmeztetnie Pálnak a galatabelieket, mivel hitető eszmék igézetébe estek.

Vajon amikor első missziós beszédeiben úgy írta le Krisztust, mintha közöttük feszíttetett volna meg, a törvényből /a mózesi törvény megtartásából/ vettek-e szent szellemet, vagy a hit hallásából? Hiszen ekkor a törvényt még nem is ismerték! /Gal 3:1-5; vö. Ef 2:12/

Hogyan lehetett volna akkor a bennük kimunkált „hatalmas dolog” - a kegyelem gyümölcse – a törvény??? /Gal 3:5/

Hogyan lehet a szellemben elkezdett dolgot testben befejezni? /Gal 3:3/ A Krisztusban való hitet – adventista módon – a törvény cselekedetein lemérni? Csakis egy hatalmas eldeformáltság hatására.

Hiszen Pál mondja: „Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek.” (Gal 2:19)

Nyilván nem lehet a törvénynek is élni /Mózesre figyelve/ és Istennek is /Krisztusra figyelve/. / Vö Zsid 10:28-29/

Az adventisták mégis a tízparancsolathoz /Mózes törvénye/ fűződő viszonyukra építik teljes vallási profiljukat, hiszen állítják:

Isten törvényének legfontosabb alapelveit a Tízparancsolat foglalja össze, Krisztus is ezt a törvényt töltötte be, és másoknak is ezt szabta az örök élet feltételének. Aki Jézusi életet él, annak őt kell követnie, és hogy milyen szintig jutott el ebben, azt a tízparancsolat mutatja meg, mert ez a funkciója és nem több.

Ez a nyilatkozat azt akarja mondani, hogy a megváltott ember Krisztus kegyelmének erejéből képes Isten azon örök erkölcsi törvényének megfelelni, amelyre a megváltás előtt nem volt képes.

Jól hangzik ez a tanítás, mégis hamis, hiszen a tízparancsolat nem örök erkölcsi alaptörvény, hanem „a halál szolgálata, amely betűkkel kőbe van vésve.” (2Kor 3:7)

A törvény célja az, hogy az embert meggyőzze bűnösségéről, és nem az, hogy általa az ember szent életet tudjon élni. Ezért a bűn ismerete van a törvény által, nem pedig a krisztusi életvitel zsinórmértéke. Elvégre nem vagyunk az előző szövetség törvénye alatt, hanem kegyelem alatt. /Róma 3:20b; 6:1415b/

Ellentétben van tehát a törvény alatti szolgai állapot azzal a szabadsággal, amelyet Krisztus vívott ki számunkra a halálával.

Vagy akarunk még a törvény alatt lenni, akarjuk magunkat ahhoz mérni? Akkor a két szövetség közül még az alatt vagyunk, amely a Sínai hegyről való, amit Hágár ábrázolt ki, a szolgálóleány. Ez esetben valóban Mózes egész törvénye a zsinórmértékünk, és benne a tízparancsolat – akárcsak a gazdag ifjúnak. /Vö. Máté 19:16-23/

Csakhogy mi nem vagyunk a szolgálólánynak, hanem a szabad nőnek a gyermekei. /Vö. Gal 4:21-31/

Mi megszabadultunk a »judaista Egyiptomból«, a mózesi törvény szolgasága alól, hogy a szabadság tökéletes királyi törvénye szerint éljünk, és teljes mértékben betöltsük Krisztus szeretet törvényét, mégpedig az önfeláldozó szeretetét. /Jak 1:25; 2:8,12; 1Kor 9:21; Gal 6:2; Ján 13:34/

Szabadságra hívattunk /Gal 5:13/, de ez a szabadság nem lehet a gonoszság palástja. /1Pét 2:16/ A szabadság ürügyül nem lehet a testnek, hiszen az arra való, hogy szeretettel szolgáljunk. /Gal 5:13/ Szeressük és szolgáljuk Istent és felebarátainkat a Jézus Krisztusban való élet szellemének szabadságában. /Róma 8:2; 2Kor 3:17/

S ha azt tesszük, akkor nem csak hogy ölni nem fogunk /a törvény betűje szerint/, de gyűlölni sem /a törvény szelleme szerint/. /Máté 5:21-22/ Hasonlóképpen a szombatot is szellemi módon, a Krisztusban kapott folyamatos nyugalomban éljük meg, nem pedig betű szerint zsidó módon, estétől estéig. /Zsid 3:13-14; 4:3, 9-11; 3Móz 23:32/

Ugyanakkor, ha az adventisták még mindig a tízparancsolatnál, a törvény betűjénél tartanak, lám, ez az ő dolguk, Legyenek »Hágár fiai«, aki rabszolgaságra szült:

de mit mond az írás? dobd ki a szolgálóleányt és fiát, mert nem lesz sorsrészes a szolgálóleány fia a szabad asszony fiával, azért testvérek nem a szolgálóleánynak, hanem a szabadnak gyermekei vagyunk.” (Gal 4:30, Vida)

És ezt tudomásul kell venniük!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése